ترفندهای سئو برای ویدیوها
چگونه ویدیو های سایت خود را سئو کنیم؟
معمولا ربات های گوگل وقتی اولین ویدیو را میبینند، سایر ویدیوها را بررسی نمیکنند. اینکه برای یک صفحه چند ویدیو قرار دهید، نمیتوانید اطمینان حاصل کنید که کدامیک در نتایج گوگل قرار میگیرد. اگر از سیستم های مدیریت محتوایی که بر پایه جاوا اسکریپت ساخته شده اند استفاده کنید با مشکل روبرو میشوید. اگر از وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای مشابه استفاده میکنید دچار مشکل نخواهید شد. برای حل این مشکل بهتر است طراحی سایت خود را به یک متخصص وب واگذار کنید. ازجمله آنها میتوان به انتشار محتوای ویدیوی در شبکههای اجتماعی پرطرفدار، انتشار رپورتاژ، تبلیغ در سایتهای دیگر اشاره کرد.
بهترین راه برای افزایش ضریب خزیدن ویدیو و سئو ویدیو این است که آن را در کانون توجه صفحه قرار دهید. بخش دیگر مهم سئو ویدیو این است که شما ویدیو را در صفحهای جای دهید که کاملا با آن مرتبط است. اگر ویدیو را تنها یک در یک صفحه عمومی پرت کردید، شانس کمتری برای رتبهبندی خواهید داشت. کلمات کلیدی مورد نظر کاربران که دنبال آن هستند را مورد هدف خود قرار دهید. گوگل از یک خزنده خاص به نام «Googlebot Video» برای ایندکس محتواهای ویدئویی استفاده میکند که فعالیت آن به اندازه Googlebot نیست.
یه زمانی ساختن یک کانال یوتیوب برای یک موضوع گسترده مثل “بررسی محصول” یا “تکنولوژی” ساده بود، اما امروزه کانالهای جدید یوتیوب به یک تمرکز خاصتر نیاز دارن. هنگامی که شما ویدئویی را در فضایی مثل یوتیوب به اشتراک میگذارید، رتبه ویدئو شما براساس چندین معیار و الگوریتم مشخص تعیین میشود. ما میتوانیم چندین کار انجام دهیم تا ویدیوهای خود را به صورت آنلاین بیشتر نمایان کنیم. در حالی که برخی از این روش ها به مهارت های فنی نیاز دارند،اجرای برخی دیگر از این اقدامات برای هر کسی آسان است. هنگام بهینه سازی thumbnails ها برای سئو، چند نکته را باید در نظر داشته باشید. دلایل متعددی وجود دارد که چرا نمایان بودن محتوای ویدیوی ما بسیار مهم است.
آکادمی وندو از اردیبهشت ماه 1401 فعالیت خود را در زمینهی آموزش دیجیتال مارکتینگ، با هدف تبدیل دانش آموختگان به متخصصین آماده ورود به بازار کار آغاز کرد. اگر علاقه مند به یکی از حوزه های دیجیتال مارکتینگ هستید در وندو میتوانید به طور کامل از صفر تا صد آموزش ببینید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا وارد بازار کار شوید. به علاوه، در آکادمی وندو، تلاش میکنیم تا با شناخت بهتر از نیازها و مشکلات مشتریان، بهترین راهکارهای سئویی را ارائه دهیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا به بهترین نتیجه در دنیای آنلاین برسند. کاور ویدیو اولین چیزی است که ذهن بیننده را به خود جذب میکند و از همین رو باید به آن توجه کنید؛ در غیر این صورت بر روی برند کسب و کار شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. علاوه بر کاور ویدیو، شما باید به قالب ویدیو نیز توجه کنید؛ چرا که کاربران به وبسایتهایی جذب میشوند که دارای جذابیت بیشتری باشند. از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که با کمک متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ سفیرمدیا محتواهای ویدیویی خود را سئو کنید تا جزو رتبههای برتر در گوگل باشید.
کمپین های بازاریابی هدفمند میتوانند بازدیدکنندگان مرتبط را به وب سایت شما هدایت کنند و نرخ تبدیل را افزایش دهند. بهرهگیری از رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پولی را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید. این را هم در نظر داشته باشید که، به بررسی های مشتریان و رتبه بندی محصولات توجه کنید زیرا اینها میتوانند اعتماد را ایجاد کنند و نرخ تبدیل را افزایش دهند. صفحات محصول نقش حیاتی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان ایفا می کنند. با ارائه اطلاعات جامع محصول، تصاویر باکیفیت و توصیفات معتبر، به کاربران کمک کنید تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.
سئوی ویدیو به مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها اطلاق می شود که به منظور بهبود رتبه بندی ویدیوها در موتورهای جستجو و افزایش بازدید آنها انجام می شود. یکی از مهم ترین نکات در سئو ویدیو انتخاب عنوان و توضیحات مناسب و مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر است. همچنین بهینه سازی تصاویر بندانگشتی (thumbnail) ایجاد زیرنویس و متن ترنسکریپت (transcript) و اشتراک گذاری ویدیوها در پلتفرم های مختلف می تواند تاثیر چشم گیری بر جذب کاربران داشته باشد. از طرف دیگر سرعت بارگذاری ویدیو استفاده از اسکیماهای مرتبط و توجه به تجربه کاربری نیز از جمله عوامل مهم در بهبود سئوی ویدیو هستند. برای بهینه سازی ویدیو و سئو ویدئو چند تکنیک موثر وجود دارد که به بهبود رتبه ویدیوها در نتایج جستجو کمک می کند.
به هر اندازه هم که در سئو سایت حرفه ای باشید باید توجه زیادی به محتواهای ویدیویی شما شامل متنی است که باید به درستی با اصول سئو محتوا بهینه سازی شود. در غیر این صورت به خوبی برای موتور جستجوگر گوگل و کاربران بهینه نمی شود. سئو ویدیو سایت یکی از اقدامات بسیار مهمی است که پیش از تولید محتواهای ویدئویی باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید محتواهای جذاب و کاربردی را تولید کنید تا مورد توجه کاربران قرار گیرد. در سئو محتواهای ویدئویی باید اقدامات مختلفی را انجام دهید تا بتوانید بهترین ویدیو را متناسب باسلیقه کاربران تولید کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب، انتشار ویدیو در پلتفرمهای خوب و… از جمله مواردی هستند که برای seo video باید به آنها توجه داشته باشید. به زبان ساده، سئو ویدئو یعنی بهینهسازی محتوای ویدیویی شما برای افزایش بازدید از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو.
چه یک وبلاگ نویس، صاحب فروشگاه آنلاین، تولید کننده محتوا یا بازاریاب باشید، کلمات کلیدی کلید باز کردن درهای دید و کشف هستند. به طور طبیعی شما در مورد موضوع اصلی صحبت خواهید کرد؛ موضوعی که راجع به آن تحقیق شده است و شامل کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی را زیادی در توضیحات وارد نکنید و افراد را با استفاده از توصیف غلط فریب ندهید. دقیقا مانند متا دیسکریپشن محتوای شما در SERP گوگل، باید کاور اولیه ویدیو خود را جذاب و گیرا انتخاب کنید. چراکه اولین چیزی که ذهن بیننده ویدیو را به خود جذب می کند همان کاور ویدیو است.
VidIQ امکاناتی مانند تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، پیشنهادهای بهینهسازی و تجزیه و تحلیل جامع را فراهم میکند. همچنین میتوانید اطلاعاتی راجع به تعامل کاربران، رتبهبندی ویدیوها و رتبه کلمات کلیدی دریافت کنید. با استفاده از لینکهای خارجی و داخلی مناسب، میتوانید به عنوان یک منبع معتبر شناخته شوید و در نتیجه رتبهبندی ویدیوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب ارتقاء دهید. در ایران به دلیل محدودیت دسترسی به یوتیوب آپارات به عنوان دومین پلتفرم محبوب برای بارگذاری ویدیوها شناخته می شود. آپارات به کاربران ایرانی این امکان را می دهد تا ویدیوهای خود را به راحتی بارگذاری و به اشتراک بگذارند.
اگر بتوانید یک تیتر خوب و جذاب برای ویدئوی خودتان بنویسید، مخاطب ترغیب می شود در هر کجایی ویدیوی شما را باز کرده و نگاه کند. باید بدانید که تمام اصول عنوان نویسی مقاله برای ویدئوها نیز کاربردی بوده و هیچ فرقی باهم ندارند. کارتهای یوتیوب یک سری اعلانهای بصری هستند که در گوشه سمت راست و بالای ویدیو قرار میگیرند. این کارتها حالت تعاملی دارند و کاربر را تشویق میکنند که روی آنها کلیک کنند. همانطور که گفتیم، یوتیوب به زمان تماشای یک ویدیو اهمیت میدهد و خود یوتیوب اعلام کرده که اگر ویدیوی شما افراد را در YouTube نگه می دارد، در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد گرفت. شرکت دیجیتال مارکتینگ مهام با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در حوزه های طراحی وب، سئو و بهینه سازی، شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمات نوین به مشتریان گرامی می باشد.
این مقاله به اهمیت سئو ویدیو بهعنوان یکی از مؤثرترین ابزارها برای جذب مخاطب و افزایش دیدهشدن در گوگل و یوتیوب میپردازد. با ارائه راهکارهایی نظیر بهینهسازی عنوان، توضیحات، ویدیو تگها و تصاویر بندانگشتی، امکان دستیابی به نتایج بهتر در جستجوهای ارگانیک فراهم میشود. همچنین استفاده از ابزارهایی نظیر افزونه Yoast Video SEO و تکنیکهایی مثل ایجاد سایتمپ ویدئویی و اسکیمای ویدیو، به بهبود ایندکس محتواهای ویدیویی کمک میکند. در نهایت، تأکید شده است که با برنامهریزی درست و استفاده از پلتفرمهای مناسب مانند یوتیوب و آپارات، میتوان بازدید، تعامل و تأثیرگذاری محتوای ویدیویی را به حداکثر رساند. آموزش سئو یوتیوب شامل روشها و نکاتی میشود که با رعایت آنها میتوانید به بهبود رتبه ویدیوهای خود کمک کنید. در دنیای امروز، یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرمهای محبوب برای به اشتراک گذاری ویدیوها و جذب توجه کاربران در سراسر جهان شناخته میشود.
میتوانید مطمئن شوید که هم در رتبه های برتر حضور پیدا کنید، هم ترافیک و کابران بسیار زیادی را جذب کنید و کاربران زمان زیادی را در سایت شما سپری کنند. Conversion rate optimization (CRO) یک روش برای بهینه سازی سایت در مباحث سئو و زیر مجموعه بازاریابی آنلاین و با ماهیت بهینه سازی نرخ تبدیل شناخته می شود. اگرچه به اندازه تگها خاص نیستن، دستهها کمک میکنن کاربرها ویدیوت رو پیدا کنن و به الگوریتم یوتیوب کمک میکنن بفهمه ویدیوت درباره چیه. گذاشتن نظر روی ویدیوت ممکنه زیادهروی به نظر برسه، اما یک استراتژی هوشمندانه است. نه تنها نظرات بیشتر رتبهبندی ویدیوت رو بهبود میدن، بلکه میتونن سطح بالایی از تعامل مخاطب ایجاد کنن.
به ویژه زمانی که قصد دارید ویدیوهای خود را در بسترهایی بارگذاری کنید که کاربران زیادی دارند و همچنین از نظر موتورهای جستجو اهمیت بالایی برخوردارند. ویدیوها به طور فزاینده ای به صورت آنلاین محبوب می شوند، بنابراین نقشه های سایت ویدیویی برای سئو بسیار مهم می شوند. نقشه سایت ویدیویی اساساً لیستی از تمام ویدیوهای یک وب سایت است و به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای ما را به طور موثرتری فهرست کرده و رتبه بندی کنند. ایجاد یک نقشه سایت ویدیویی نسبتاً ساده است؛ ما باید یک فایل با فرمت XML ایجاد کنیم که شامل URL، عنوان و توضیحات هر ویدیو در سایت ما باشد. به طور کلی، بهبود کیفیت ویدیوها از جمله عناصر مهم در بهبود سئو یوتیوب است. با توجه به کیفیت تصویر، محتوا و ارائه، و مدت زمان مناسب، میتوانید ویدیوهایتان را برای رتبهبندی بهتر در نتایج جستجو و جذب تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان بهبود دهید.
سئوی یوتیوب ترکیبی از روشهای پایهای سئو با تکنیکهای بهینهسازی مخصوص یوتیوبه. و با ظهور فرمتهای محتوای دیگه، نیاز به بهینهسازی اونها برای جستجو هم به وجود میاد. اگه با ویدیوهای یوتیوبتون دارید فعالانه مشکلات مشتریهای احتمالی رو حل میکنید، پس 90% کار بهینهسازی یوتیوب رو انجام دادید. اگه میخوای ویدیوهات رتبهبندی بشن، محتوایی تولید کن که برای مدت تماشای طولانیتر بهینه شده باشه. مثلاً میتونی با قول دادن یک سورپرایز یا هدیه در انتهای ویدیو، کاربرها رو تشویق کنی تا آخر ویدیو بمونن. درنهایت استفاده از schema.org یک روش خیلی خوب برای سئوی ویدئو محسوب میشود.
پلتفرم های نمایش ویدیو مانند یوتیوب آپارات و نماشا نیز اهمیت بالایی در رتبه بندی و نمایش ویدیوها دارند. قرارگیری ویدئو در رتبه های برتر این پلتفرم ها به برندسازی کمک می کند و منجر به افزایش ترافیک مستقیم به سایت و دیگر کانال های شما می شود. علاوه بر این، بهینهسازی عنوان و توضیحات ویدیوها میتواند بهبود رتبه ویدیو در نتایج جستجوی یوتیوب را به همراه داشته باشد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهینه در عنوان و توضیحات، احتمالاً ویدیو شما در جستجوهای مرتبط نمایش داده خواهد شد و کاربران بیشتری به آن دسترسی پیدا میکنند. همچنین، بهینهسازی عنوان و توضیحات میتواند باعث جذب ترافیک هدفمند و افزایش تعداد بازدید ویدیوهای شما شود.
پس به هیچ وجه از عنوان و کلمات کلیدی به عنوان طمعه برای جذب کاربر استفاده نکنید؛ در غیر این صورت گوگل ممکن است پس از مدتی سایت شما را جریمه کرده و آن را از لیست نتایج حذف کند. توجه کنید که گوگل با الگوریتمهای پیشرفتهای که دارد، میتواند به راحتی تشخیص دهد که محتوای درون ویدیو چیست. از ما بشنوید، دنیای سئو و بهینهسازی برای موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است. جز اینکه همیشه تمرکز خود را بر روی مرتبط بودن و بهترین بودن از نظر کاربر قرار دهیم. برای قرارگیری در صفحه اول نتایج جستجو و در جایگاههای برتر، بسنده کردن به بهینهسازی ویدیو کافی نیست.
شما با متمرکز نگه داشتن یک صفحه در اطراف ویدئوتان باعث می شوید که آن ویدئو، پتانسیل مورد نیاز خود را دریافت کند. وقتی در حال جستجو در فید یوتیوب هستید، احتمالاً چندین ویدیو با زیرنویس مشاهده می کنید. استفاده از زیرنویس های ویدئویی نه تنها باعث دسترسی بیشتر ویدئوهای شما به مخاطبان بیشتر می شوند، بلکه از آنجا که متن اضافی در صفحه وجود دارد، ویدئوهای شما توسط ربات های جستجو قابل درک تر می شوند. شما با یادگیری سئو ویدئو می توانید با انواع استراتژی های بهینه سازی ویدیوها آشنا شوید تا فیلم های شما شانس بیشتری برای رتبه گرفتن داشته باشند. کاربران اکثرا دنبال یک ویدیوی خاص هستند تا بتوانند جواب سوالشان را سریعتر پیدا کنند. برای همین گزینه دستهبندی موضوعی یوتیوب خیلی به شما کمک میکند که کاربران زودتر به ویدیوی شما برسد و آن را تماشا کند.
اگر شما نیز میخواهید که سئو ویدئو وب سایت خود را ارتقا دهید، تا انتهای مطلب با یاراجو همراه باشید. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد بهطور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژیهای کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد. با توجه به اینکه یوتیوب به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرمهای اشتراک ویدیو در جهان شناخته میشود، بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجوی یوتیوب از اهمیت بسیاری برخوردار است. با اجرای تکنیکهای سئوی یوتیوب، میتوانید ویدیوهای خود را به سمت رتبههای بهتر در نتایج جستجو سوق دهید و در نتیجه، بیشترین تعداد بازدید، لایک، اشتراک و نظر را جذب کنید. بهینه سازی ویدیو در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است چراکه محتوای ویدیویی به یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین انواع محتوا تبدیل شده است.
اگر محتوای خوب تولید می کنید و فقط در اینستاگرام منتشر می کنید، در واقع وقت خودتان را تلف می کنید. در چند سال گذشته بازاریابی ویدئویی بیش از پیش در بین مشاغل محبوب شده است. هنگامی که بازاریابان در اواخر دهه ۲۰۰۰ شروع به استفاده از دوربین های DSLR کردند، تولید فیلم و پخش آنلاین آنها (به لطف یوتیوب) بدون داشتن مدرک فیلمبرداری آسان تر شد. در مقاله قبلی به طور مفصل درباره ساخت کلیپ حرفه ای با دوربین و موبایل صحبت کردیم؛ حال وقت آن رسیده که درباره نحوه سئو کردن ویدئوهای تولید شده صحبت کنیم. خرید شماره مجازی به شما امکان میدهد بدون نیاز به سیمکارت فیزیکی، شمارهای برای استفاده در اپلیکیشنها و خدمات آنلاین دریافت کنید.
بهترین فرمت برای آپلود کردن ویدئو در اینترنت و در هر شبکه ای مثل یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و… فرمت MP4 می باشد. در سئو ویدیو حتماً حواستان باشد که ویدئوهای تان حتیالمقدور حجم پایین و کیفیت بالایی داشته باشند. افزونهی Yoast Video SEO باعث نمایش داده شدن ویدیوها در تب ویدئوی نتایج گوگل می شود. اگر خودتان ویدئو ندارید و برای سایت خوتان هیچ ویدئویی تولید نکرده اید، یک راهکار جالب وجود دارد. کلمه کلیدی خودتان را در گوگل سرچ کنید، روی تب ویدئو بروید و ویدئوهایی که گوگل برای شما می آورد را مشاهده کنید.
این بدان معناست که مطمئن شویم ویدیوهای ما برای کاربرانی که موضوعات مرتبط با محتوای ما را جستجو می کنند قابل کشف و در دسترس هستند. انواع مختلفی از فیلمها و ویدیوها میتوانند سئو شوند و تاثیر زیادی در رتبه بندی گوگل داشته باشند. توضیحات ویدیو نیز باید خلاصهای از کلمات کلیدی و اطلاعات مفید و کاربردی برای کاربران باشد تا بتواند کمک بسیاری به بهبود محتوا کند. همچنین، استفاده از تگهای مرتبط و متناسب با محتواهای ویدئو کمک میکند تا تعداد بازدیدکنندگان ویدیو افزایش یابند. به طور کلی، بهینهسازی عناوین، تگها و توضیحات علاوه بر اینکه در بهبود سئو ویدئو تأثیر بسیار زیادی دارد، به افزایش بازدید ویدیو و جذب مخاطبان نیز کمک میکند.
اما در چند سال اخیر اهمیت این محتوا به مراتب بیشتر از قبل شده و اکثرا از محتوایی ویدیویی در سایت خود استفاده میکنند. در نهایت، این الگوریتم میخواهد مرتبط ترین و مفیدترین ویدیوهای یوتیوب را به بینندگان نشان دهد. این برای آنها و شما خوب است، زیرا وقتی چیزی را که تماشا میکنید دوست دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که در پلت فرم باقی بمانید. این یک افزونه کروم هست که از طریق فروشگاه وب کروم در لینک بالا در دسترسه و کمک میکنه تحلیل کنی چرا و چطور بعضی ویدیوهای یوتیوب اینقدر خوب عمل میکنن. برای اینکه بیشترین بهره رو از فیلمبرداریت ببری، به برخی از ابزارهای زیر برای بهینهسازی ویدیوت برای جستجو فکر کن.
همین امر باعث شده تا MP4 به عنوان یک قالب پیش فرض در بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار گیرد. همونطور که در نکات بالا گفته شد، تصاویر بندانگشتی برای تبلیغ محتوات در نتایج جستجوی یوتیوب و تشویق کاربرها به کلیک روی ویدیوت خیلی مهم هستن. جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs حجم جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی، تعداد کلیک برای ویدیوهایی که برای اون کلمه کلیدی رتبهبندی شدن، کلمات کلیدی مرتبط و موارد دیگه رو بهت میده. برای جستجوی هشتگهای مرتبط با محتوای ویدیوت، میتونی از ویژگی پیشنهاد خودکار استفاده کنی. با تایپ کردن کلمه کلیدی اصلی، موتور جستجو رشتهای از کلمات کلیدی رو که حول اون موضوع جستجو میشن بهت پیشنهاد میده. اگه میخوای یوتیوب رو برای سئو بهینه کنی، برنامهریزی محتوا فقط درباره این نیست که چه ویدیوهایی میسازی و کی پست میکنی.
گوگل توانایی شناسایی ویدیوها را افزایش داده و از آن ها در رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می کند. همچنین استفاده از تگ های مناسب عناوین بهینه شده توضیحات متناسب و تصاویر بندانگشتی جذاب در ویدیوها می تواند تأثیر مثبتی در سئوی کلی صفحه داشته باشد. یکی از مزایای اصلی سئوی ویدئو قرارگیری در رتبه های بالای نتایج جستجوی ویدئوها در گوگل است که می تواند منجر به جذب کاربران بیشتر و افزایش بازدیدکنندگان شود. با توجه به این که ویدیوها یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا در اینترنت هستند بهینه سازی صحیح ویدیوها می تواند باعث افزایش قابل توجه تعامل کاربران شود. علاوه بر این نباید فراموش کرد که سئوی ویدئو فقط محدود به موتور جستجوی گوگل نیست.
درواقع گوگل نتایج جستجو با ویدیو را بیشتر از نتایج بدون ویدیو به افراد نمایش میدهد. سئوی ویدئو مجموعهای از فعالیتهاست که کمک میکند میزان ترافیک سایت از محتواهای ویدئویی در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. در حالی که سئوی یوتیوب به این معناست که ویدئوهای شما در بیشتر جستجوها و ویدئوهای مرتبط پلتفرم یوتیوب به کاربران نمایش داده شود. با اینکه یوتیوب به موتور جستجوی محتوای ویدئویی شناخته شده است، اما همچنان یک پلتفرم است که روند بهینهسازی محتواها در آن با گوگل متفاوت است. یکی از دلایل اصلی اهمیت بهینه سازی ویدیو این است که صفحات دارای ویدیو معمولاً رتبه های بهتری در موتورهای جستجو کسب می کنند. کاربران به محتوای بصری و ویدیوها علاقه بیشتری نشان می دهند و مدت زمان بیشتری را در صفحاتی که ویدیو دارند سپری می کنند.
در دنیای تجارت الکترونیک، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان کلید موفقیت است. نرخ تبدیل، معیاری است که درصد بازدیدکنندگانی را که به مشتری تبدیل می شوند، اندازه گیری می کند. تحلیل نرخ تبدیل، به صاحبان مشاغل کمک می کند تا نقاط ضعف را شناسایی کنند، تجربه کاربری را بهبود بخشند و فروش آنلاین را افزایش دهند. میلیون ها نفر از کاربران اینترنت هستند که به دنبال محتوای ویدیویی اند و این رقم هر روز در حال زیاد شدن است. شاید Canva رو به عنوان قالب طراحی برای ایجاد انواع کارتها، عکسها، لوگوها و موارد دیگه بشناسی. اتفاقاً این محصول محبوب یک سازنده تصویر بندانگشتی برای ویدیوهای یوتیوب داره.
افزونه های متعددی برای وب سایت های وردپرسی وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید سئوی ویدیو خود را بهبود ببخشید. این پلاگین ها متادیتاهای مناسبی در کدهای سایت شما قرار میدهند تا ویدیو شما در تب نتایج گوگل دیده شود. یکی از این افزونه ها که بسیار قدرتمند است و به شما پیشنهاد میکنیم از آن استفاده کنید Yoast Video SEO است. رقابت صفحات سایت با یکدیگر از نظر بهینهسازی و سئوی ویدیو کار غیرمنطقی است. هر ویدیو را تنها در یک صفحه که بیشترین ارتباط را با صفحه دارید، قرار دهید. گوگل در رتبهبندی محتواهای ویدیویی تمرکز خود را بر روی ویدیو با بهترین عملکرد قرار میدهد.
علاوه بر سئو ویدیو، باید صفحه دربرگیرنده آن نیز کاملا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. برای انتخاب عنوان و توضیحات متای جذاب و مرتبط برای محتواهای ویدیویی خود زمان کنار بگذارید. هرچه عنوان جذابتر و توضیحات متای اصولیتری انتخاب کنید، نتیجه سئوی بهتری برای محتوای ویدیویی خود خواهید گرفت. استفاده از تصاویر بندانگشتی میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن نرخ کلیک و دیگر معیارهای SEO محتوای ویدیویی داشته باشد. برای همین ما در آریانگاران سراغ معتبرترین و جدیدترین منابع رفتهایم و توصیههای آنها به همراه تجربههای خودمان را با شما به اشتراک میگذاریم. یک تایتل ویدیو خوب و گیرا، میتواند کاربران را به دیدن ویدئوهای یوتیوب شما ترغیب کند.
تصاویر شاخص باعث میشوند کاربر تصمیم بگیرد ویدیوی شما را تماشا کند یا نه؛ چون این تصاویر اولین چیزی هستند که در نتایج جستجو توجه کاربران را به خود جلب میکنند. حتی میتوان گفت تصاویر شاخص میتوانند باعث شوند که مدت زمان تماشای ویدیو بیشتر یا کمتر شود و این موضوع تاثیر زیادی روی رتبهبندی یوتیوب میگذارد. در نهایت استفاده از پلیر HTML5 به بهبود سئوی سایت نیز کمک می کند زیرا موتورهای جستجو به محتوایی که با تکنولوژی های جدید و سازگار با دستگاه های مختلف اجرا می شود اولویت بیشتری می دهند. بنابراین توصیه می شود که برای پخش ویدیوها در سایت خود حتماً از پلیرهای HTML5 استفاده کنید تا هم عملکرد سایت بهبود یابد و هم تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پلیر HTML5 این است که این فناوری با تمامی مرورگرهای جدید مانند گوگل کروم فایرفاکس سافاری و مایکروسافت اج سازگاری کامل دارد. علاوه بر این HTML5 برای موبایل و تبلت نیز بهینه سازی شده است و به کاربران اجازه می دهد ویدیوها را بدون نیاز به نصب افزونه های اضافی و با سرعت بهتر مشاهده کنند.
استخدام فتوشاپ کار نیز میتواند به شما در داشتن ویدیوهای با کیفیتتر کمک کند. بهتر است نام فایل ویدیویی خود را به گونه ای انتخاب کنید که حاوی کلمه کلیدی اصلی و مرتبط با موضوع ویدیو باشد. به عنوان مثال اگر ویدیو شما درباره آموزش آشپزی است نام فایل را به صورت “Cooking-Tutorial.mp4” یا “آموزش-آشپزی.mp4” انتخاب کنید. این کار به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نشان می دهد که فایل شما با محتوای ویدیویی که در توضیحات و عنوان آن ذکر شده است هماهنگی دارد و باعث بهبود سئو ویدیو می شود. در نهایت انتخاب محل بارگذاری ویدیو به استراتژی کلی سئو و بازاریابی محتوایی شما بستگی دارد.
این کار در سئو ویدئو سایت، برای بازدیدکنندگان بسیار اهمیت دارد و موجب جلب توجه آنها میشود. به همین دلیل میتوان گفت تحقیق کلمات کلیدی کمک بسیاری به سئو ویدئوها میکند و در موفقیت ویدئوهای آنلاین نقش مهمی دارد. سئو ویدئو برای سایتها اهمیت بسیار زیادی دارد، چراکه کمک زیادی به بهبود نرخ تعامل کاربر و افزایش ترافیک وبسایتها میکند. ویدئوها به دلیل قدرت انتقال مؤثر و پرسرعت و جذابیت بصری زیادی که دارند، بسیار مورد توجه قرار میگیرند. از ابزارهای رایج سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا استفاده کنید و آنها را در عنوان ویدئوها قرار دهید.
آیا تا به حال با خودتام مسابقه تنیس یا بدمینتون انجام دادهاید؟ خب این دقیقا همان کاری است که با قرار دادن ویدیو در صفحات مختلف انجام میدهید. حتی گفته میشود که تصویر کوچک بندانگشتی ویدیو از عنوان ویدیو مهمتر است چرا که بیشترین تاثیر را روی کلیک کردن یا نکردن کاربر دارد. دو قالب mp4 و webm کاربردیترین و بهینهترین فرمت برای ویدئوها هستند؛ چون بهراحتی فشرده و کمحجم میشوند. فایلهایی با فرمت WebM در مقایسه با MP4 حجم کمتری دارند؛ ولی فقط توسط کروم و فایرفاکس پشتیبانی میشوند. فایلهای MP4 در موبایل بهتر نمایش داده میشوند و در تمام مرورگرها قابلیت پشتیبانی دارند. اما برای بررسی کامل یا آموزش، ویدئوهای طولانیتر (۳ تا ۲۰ دقیقه) بهتر عمل میکنند.
بدیهی است که فایلهای کوچکتر سریعتر برای کاربر به نمایش در میآیند و منابع کمتری از سرور سایت شما و اینترنت کاربر مصرف میکند. Youtube تنظیمات سئو مشخصی را دارد که باید با در نظر گرفتن امکانات و قابلیتهای یوتیوب انجام شود. مثلا، قبل از آپلود ویدئو، باید تمام تنظیمات گرافیکی را در آن انجام داده باشید. تنها میتوانید کپشن، توضیحات، نام، عنوان فیلم و هشتگها را بهبود بدهید. هرچقدر برچسبها بیشتر و مرتبطتر باشند، شانس دیدهشدن ویدئو در نتایج جستجو افزایش مییابد.
این تصویر باید جذاب حرفه ای و مرتبط با موضوع ویدیو باشد تا بتواند کاربران را به کلیک کردن و تماشای ویدیو ترغیب کند. هشتگ ها به کاربران کمک می کنند تا ویدیوهای مرتبط با موضوع خاص را راحت تر پیدا کنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع ویدیو می تواند به گسترش دامنه دیده شدن محتوای شما کمک کند. به یاد داشته باشید که هشتگ ها باید دقیق و مرتبط با محتوای ویدیو باشند تا جذب مخاطبان هدفمند و واقعی انجام شود. در نهایت انتخاب قالب ویدیویی مناسب برای وب به نیازهای خاص شما نوع محتوا و مخاطبانتان بستگی دارد. اگر هدف شما ارائه ویدیوهایی با بیشترین دسترسی و پشتیبانی مرورگرها است MP4 بهترین گزینه خواهد بود.
با فهمیدن اینکه بازاریابی محتوا چیست، میتوانید مخاطبان خود را با محتوای ارزشمند جذب و تبدیل به مشتری کنید.. با بهترین خدمات سئو در مشهد، رتبه سایت خود را در گوگل ارتقا دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید. کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند. این کارشناسان در زمینههای مختلفی مهارت و تجربه دارند و شما میتوانید با بررسی رزومه و نمونهکارهای موجود در پونیشا بهترین فریلنسر را استخدام کنید. یک نرم افزار عالی در زمینه کاهش حجم ویدئو است که علاوه بر فشرده سازی فایل های ویدئویی، قابلیت فشرده سازی فایل های صوتی را نیز دارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری