راهنمای سئو پادکست افزایش شنوندگان با بهینهسازی موتورهای جستجو!

تاثیر پادکست بر سئو افزایش بازدید ⭐️ بهترین روش ارتقا سئو

همچنین، مراقب تحولات سئو جستجوی صوتی باشید و استراتژی سئوی پادکست خود را بر این اساس تطبیق دهید. درست مانند هر محتوای دیگری، پادکست شما باید با کلمات کلیدی مرتبط بهینه شود. این کلمات کلیدی را در عنوان پادکست، توضیحات، برچسب ها و یادداشت های نمایش خود بگنجانید. همانطور که گفتیم در سال های اخیر با افزایش فهم ربات های گوگل و البته هوشمندتر شدن کاربران سایت ها، سئوکاران کار سخت تری در پیش دارند. چرا که باید اطلاعات، خدمات و یا محصولات خود را با سئوی هر چه بهتر و تخصصی تر در اختیار کاربران و موتورهای جستجو قرار دهند.

یک موضوع پرطرفدار می‌تواند انتشار یک محصول جدید باشد، در این صورت ممکن است استفاده از آن ایده خوبی باشد. براساس یک مطالعه تحقیقاتی ادیسون 2022، مخاطبان پادکست به برنامه های مورد علاقه خود از طریق چندین پلتفرم گوش می دهند. و همانطور که قبلاً به اختصار ذکر شد، پادکست مزایایی در ارتباط با شبکه سازی با دیگران و ایجاد فرصت هایی برای ایجاد آگاهی دارد. طبق تحقیقات موسسه رویترز برای مطالعه روزنامه‌نگاری و دانشگاه آکسفورد، بر روی 50٪ از شنوندگان پادکست در بریتانیا بالای 25 سال احتمال بیشتری داشت که برای یادگیری چیزی به پادکست گوش دهند. علاوه بر این می‌توانید پادکست‌ها را دسته‌بندی کنید و امکان دسترسی سریع به هر دسته را از طریق دکمه‌های مخصوص ایجاد کنید. در فضای مجازی و دیجیتال نمی توان فردی را پیدا کرد که در این حوزه فعالیت داشته باشد؛ اما از مزایای سئو اطلاع نداشته باشد.

این می‌تواند حس خاص بودن را در شنوندگان ایجاد کرده و این احساس را منتقل کند که آنها بخشی از یک جامعه/ خانواده انحصاری هستند. اگر اپیزودی با موضوع تصادفی دارید که کسی به دنبال آن نیست، پس کسی آن را دانلود نخواهد کرد. بسته به چیزی که جستجو می کنید و هر چقدر دقیق تر سرچ کنید، متوجه خواهید شد که Google جزئیات قسمت های داخل پادکست را بیرون می کشد و به ما نشان می دهد. یک راه جالب برای فکر کردن به یک پادکست در مورد اینکه چگونه برای یک کسب و کار مفید است این است که همه دوست دارند در یک پادکست به صورت مطلوب نمایش داده شوند. مصاحبه با افراد با دانش، راه بسیار خوبی برای ایجاد محتوای مفید و جالب است و فشار میزبان را برای صحبت کردن، صحبت کردن و صحبت کردن، هفته به هفته از بین می برد.

مهمان در پادکست های محبوب یا میزبانی از مهمانان تاثیرگذار در پادکست شما می تواند منجر به بک لینک های با کیفیت بالا شود که برای سئو بسیار مهم هستند. پادکست ها به دلیل در دسترس بودن، ارتباط شخصی که با شنوندگان برقرار می کنند و توانایی مصرف آنها در حین انجام چند کار، رشد قابل توجهی داشته اند. این افزایش محبوبیت، پادکست ها را مورد توجه بازاریابان دیجیتال و متخصصان سئو قرار داده است، که اکنون به پادکست به عنوان یک فرصت استفاده نشده سئو نگاه می کنند. مورد دوم فقط و فقط برای ربات گوگل بود تا بفهمد پادکست چیست و سئو پادکست را به درستی انجام دهید. وجود برچسب‌ها (Tags) هم برای پادکست شما خیلی مفیده و به شنونده‌ها اجازه میده تا بر اساس دسته بندی‌های خاص و ژانرهای مختلف به پادکست‌ها دسترسی داشته باشن. شما میتونین چندین برچسب اضافه کنین اما حتماً مطمئن بشین که این برچسب‌ها یه جوری به پادکست شما مرتبط باشن.

همچنین، داشتن محتوای ارزشمند باعث می‌شه دیگران به‌طور طبیعی به سایتت لینک بدن. می‌توانید به گفتگوهای جذاب کارشناسی مثل بحث کوین ایندیگ درباره ویژگی‌های مهم جستجوی گوگل یا بحث زوئی اِش‌بریج درباره کلمات کلیدی تکراری گوش کنید. برای کسب و کارهای مختلف، این یک فرصت بزرگ برای به دست آوردن مشتریان جدید است، اما ابتدا کاربران باید سایت شما را پیدا کنند. جلسات پرسش و پاسخ زنده با مشترکان یا اعضا را ترتیب داده و به سؤالات آنها پیرامون پادکست یا موضوعات مرتبط پاسخ دهید. این می‌تواند به ایجاد ارتباط قوی‌تر با مخاطبان کمک کرده و باعث حس مشارکت بیشتر آنها در پادکست شود، به ویژه اگر نامی از آنها برده شود.

با پیشرفت و گسترش علم در فضای دیجیتال ما شاهد هستیم که بسیاری از کسب و کارها برای رسیدن به درآمد بیشتر از دیجیتال مارکتینگ بهره می برند. در پادکست خود از کارشناسان صنعت یا چهره های تاثیرگذار به عنوان مهمان دعوت کنید. در سال 2023، بیش از دو میلیون پادکست فعال در سراسر جهان به وجود آمده که نشان دهنده تغییر واضحی در نحوه مصرف محتوا توسط مخاطبان است. با جدی‌تر شدن نظر گوگل درموردپادکست‌ها، اهمیت Google Podcasts هم بیشتر از قبل شده. همچنین عملکرد شما میتونه با محتوای وبلاگ خودتون مثل تمام وبلاگ های دیگه با پیوند دادن یک قسمت به بخش‌های دیگه، اضافه کردن پست‌های مربوط و درگیر کردن مخاطب‌هاتون باشه. پس درباره چیزی که میخواید صحبت کنین و این که چطوری سوال‌ها یه جریان خوبی رو ایجاد کنن، خوب فکر کنین.

بله پادکست های سئو می توانند به شما برای ارتقای رتبه سایت کمک کنند. با یادگیری و پیاده سازی نکات سئو که در پادکست ها ارائه می شود می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. گوینده این پادکست بیش از ۱۰ سال است که در حوزه سئو فعالیت تخصصی می‌کند و به همین دلیل نیز از مطرح کردن موضوعات چالش‌برانگیز در این حوزه واهمه‌ای ندارد. بسیاری از سؤالاتی که در این پادکست مطرح شده و پاسخ داده می‌شوند دغدغه‌های کاربران هستند و در نتیجه این پادکست را به یک انتخاب کاربردی تبدیل می‌کنند. محتوای این پادکست عموماً شامل مصاحبه با بازاریان موفق، متخصصین سئو و… است که مباحثی همچون نحوه افزایش نرخ تبدیل، انتخاب ارزش پیشنهادی مناسب، تولید محتوای بهتر و… را شامل می‌شود. این مورد نیز پادکستی است که به طور منظم منتشر می‌شود و طیف گسترده‌ای از اخبار و موضوعات موردعلاقه حوزه بازاریابی را پوشش می‌دهد.

همچنین می‌ توانید موضوعات مشابه را به هم مرتبط کرده و یک جریان منطقی بین قسمت‌ های مختلف پادکست و محتوای مرتبط ایجاد کنید. این روزها در دنیای بازاریابی محتوایی، رکن اصلی کار را سئو تشکیل می‌دهد. این یعنی رعایت سئو است که شما را در موتورهای جستجوگر به جایگاه مناسبی می‌رساند و فرصت دیده شدن می‌دهد. در کنار این اگر فرصت مطالعه در حوزه سئو و یا شرکت در دوره‌های آموزشی و کارآموزی آن را ندارید می‌توانید با استفاده از پادکست‌های سئو به راحتی اطلاعات خود را در زمینه سئو افزایش دهید. پادکست یک نمونه تولید محتوا است اما نمی‌توان آن را گونه‌ای جدید از محتواهای صوتی به شمار آورد.

این محتوا می‌تونه شامل پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و البته پادکست باشه. بازاریابی محتوا و سئو دست به دست هم می‌دن تا ترافیک بیشتری رو به اپیزودهای پادکستت هدایت کنن. خب، تعجبی نداره که پادکست‌ها که یه محتوای صوتی هستن، معمولاً با سئو مرتبط نمی‌شن. تا همین چند وقت پیش، گوگل اصلاً نمی‌تونست محتوای صوتی رو ایندکس کنه. ولی از اواسط سال ۲۰۱۹ به بعد، گوگل شروع کرد به بررسی فایل‌های صوتی از نظر محتوای مرتبط، و این یه تحول بزرگ برای پادکست‌ها و دنیای بازاریابی محتوا بود.

فک نکنید همش سود بوده، وقتی که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنم یا برای آژانس تبلیغاتی خود درآمد کسب می کنم، هزینه هایی هم وجود دارد که به هیچ وجه این درآمد به معنای سود خالص نیست. آنها همینطوری به ما تا مدتی این مقدار را پرداخت می کنند، در واقع ما یک قرارداد 1 ساله به ارزش 720،000 دلار داریم. قبلاً در مورد پادکست شنیده اید و شرط می بندم که حتی به تعداد انگشتان دست پادکست گوش کرده اید. Microsoft 365 همچنین می‌تواند پنج ساعت صدا در ماه را از طریق آپلود رونویسی کند. حتی اگر پادکست در مورد بهبود خانه باشد، بحث با یک فرد مشهور در مورد اینکه چگونه دکوراسیون مورد علاقه آنها، کفپوش ها، وسایل یا هر چیز دیگری ممکن است واقعا جالب باشد.

اگر شما قصد تولید این نوع محتوا را دارید می توانید از نکاتی استفاده کنید که خیلی سریع تر تاثیر آن ها را روی سئو سایت مشاهده کنید. کالاهای اختصاصی یا تخفیف روی کالاها را به مشترکان یا اعضا عرضه کنید. اپیزودهای فاقد آگهی را به عنوان امتیاز و مزیت به مشترکان یا اعضای خود ارائه دهید. بسیاری از شنوندگان مایل به پرداخت پول برای اجتناب از تبلیغات هستند و لذا این می‌تواند یک انگیزه باارزش باشد. شنیدن نیک آوا رایگان نیست؛ شما گران‌ترین دارایی، یعنی “زمان” خود را به ما می‌بخشید! نیک‌آوا قدردان وجود شماست؛ با انتخاب یکی از موضوعات زیر به بهبود کیفیت تولیدات و شنیده شدن ما یاری می‌رسانید.

قبل از بررسی تاثیر پادکست بر سئو یک توضیح کوچک در ارتباط با سئو و کاربرد آن خواهیم داشت. در واقع برای بهبود عملکرد سایت و جذب بازدیدکنندگان از سئو استفاده می شود. عوامل بسیاری بر سئو تاثیر گذار هستند که در این مقاله ما به پادکست که یکی از مولفه های تاثیر گذار بر سئو است پرداخته ایم؛ تا پایان مطالب همراه باشید. بودن یک رونویس همراه اپیزود خیلی میتونه به موتورهای جستجو کمک کنه که اپیزودهای شما رو با جزئیات بیشتری درک کنن. رونویس میتونه سطح قابلیت پیدا کردن اپیزودها رو بر اساس کلمات کلیدی، ساختار محتوا و موضوعات کلیدی بالاببره. وجود یک رونویس (transcription) میتونه اپیزود شما رو برای مردم قابل دسترس‌تر بکنه.

به این ترتیب گوگل با گشودن یک ترم جدید در بازاریابی محتوا،  پادکست سئو «Podcast SEO» را وارد مفاهیم بازاریابی محتوایی کرد. به عبارت دیگرGoogle Podcasts این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است که اطلاعات مورد نظر خود از یک پادکست بدون آن که آن را بشنوند، کسب کنند. چندان دور از تصور نیست زمانی که با جستجو کردن یک سوال یا کلمه کلیدی، گوگل پادکست‌های حاوی اطلاعات مورد نظر را برای ما فهرست کند. در دنیای پر از محتوای دیجیتال، سئوی پادکست ‌ها به یکی از ابزارهای کلیدی برای جذب مخاطبان جدید و افزایش دیده شدن در پلتفرم‌ های جستجو تبدیل شده است. سئوی پادکست به همان اندازه که برای وب‌ سایت‌ ها مهم است، برای پادکست ‌ها نیز اهمیت دارد.

اصلاً نگران چیزی نباشین چون بهبود سئو پادکست توی موتورهای جستجو کار خیلی سختی نیست. انتظار میره که “سئو پادکست” توی چند سال آینده بین متخصصان سئو، بازاریاب‌ها و میزبان‌های پادکست یک اصطلاح رو به رشد باشه. این امر باعث بهینه سازی سئو پادکست میشه و همینطور باعث ارتقا سطح سئو سایت خودتون. اگه خودت زمان یا دانش کافی برای سئو نداری، قطعاً کمک گرفتن از یه متخصص می‌تونه به بهبود سئوی پادکستت کمک کنه. یه متخصص می‌تونه بهت تو انتخاب کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا و مدیریت همه‌ی جزئیات سئو کمک کنه.

خب این اتفاق بزرگی برای علاقه مندان SEO است که نشون میده اهمیت پادکست‌ها داره از قبل هم بیشتر و بیشتر میشه. با پشتیبانی گوگل، نشونه روشنی وجود داره که دیگه پادکست ‌ها به عنوان یه منبع محتوایی نادیده گرفته نمیشن. اگه نمی‌دونی از کجا شروع کنی، می‌تونی یه نفر رو برای انجام سئوی پادکستت استخدام کنی. روابط عمومی پولی می‌تونه یه کم گرون باشه، ولی سریع‌ترین راهه تا بتونی توی رسانه‌های بزرگ مثل Forbes یا Fast Company (یا هر رسانه‌ای که برای محتوای پادکستت مناسب باشه) دیده بشی. در ادامه، بهترین روش‌ها برای سئوی پادکست و سایتش رو برات توضیح می‌دیم تا بتونی از این فرصت استفاده کنی. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

فصل‌های پادکست برای شنوندگان آسان است، زیرا راهی را در اختیار آنها می‌گذارد تا بخش‌هایی از نمایش را که مورد علاقه‌شان است، سریع جلو ببرند. این بحث‌های پین‌شده معمولاً مهم‌ترین موضوعات همیشه سبز هستند که مردم به آن‌ها علاقه دارند. به عناوین فصل‌ها توجه کنید زیرا آن‌ها می‌توانند معدن طلایی از موضوعات برای پادکست باشند. وقتی از فیدخوان برای سازماندهی منابع اخبار فوری استفاده می کنید، کار به روز نگه داشتن موضوعات پرطرفدار آسان تر است. اگر رویدادهای جاری به موضوعی مرتبط نیستند، شکل بعدی محتوایی که باید به آن روی آورید، موضوع همیشه سبز است. موضوعات پرطرفدار، که توسط Trending، News، Sports، Entertainment، و Covid-19 سازماندهی شده‌اند.

هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، سعی کنید آن‌ها را در متن اپیزودهای پادکست خود بگنجانید. اگر به‌اندازۀ کافی واضح صحبت کنید، ویژگی‌های پردازش زبان طبیعی گوگل NLP کلمۀ کلیدی شفاهی شما را انتخاب می‌کند و شانس رتبه‌بندی را برای آن افزایش می‌دهد. اگر یک برند معتبر دارید، می‌توانید از بازی جذاب کلمات استفاده کنید تا نام پادکست به نام برند اصلی مرتبط باشد یا نام برند خود را در نام پادکست بگنجانید. اگر کلمات کلیدی خاصی را برای پادکست خود انتخاب کرده‌اید سعی کنید کلمۀ کلیدی اصلی را در نام اصلی بیاورید. می‌توانید کلمات کلیدی را در عناوین اپیزودها هم استفاده کنید، این‌طور مجبور نیستید که خلاقیت را فدای سئو نکنید.

اگر به دنبال پادکستی هستید که شما را برای مدت طولانی مشغول نگه دارد، مجموعه بیش از 300 قسمت پادکست The Search Engine Journal Show دقیقا همان چیزی است که شما به دنبالش هستید. 3– عناوینی که به صورت سوالی هستند جذاب تر هستند – حواستون باشه، گوگل و کاربران می روند به سمت سرچ ویس پس سوالی بودن این عناوین یعنی دقیقا حالتی که کاربران در ویس سرچ از آن استفاده می کنند. به طور معمول، اگر یک پست وبلاگ همه 3 را داشته باشد، به این معنی است که افرادی مانند موضوع را دوست دارند. حتی اگر از بین 3 مورد فقط 2 باشد، این نشان می دهد که مردم به موضوع علاقه مند هستند. همه ی پاکست هایی که می سازین، همیشه پیدا کردن موضوعات خیلی خاص بسیار سخت است. اما قبل از اینکه به شما آموزش بدم چگونه این کار را انجام دهید، اجازه دهید ابتدا برخی از آمار پادکست را با شما به اشتراک بگذارم، شاید هنوز قانع نشده اید.

ساده‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که تحقیقات لازم را صورت داده و توجه داشته باشید که دیگران در چه زمانی اپیزودهای خود را منتشر می‌کنند. در پایان هر اپیزود از شنوندگان بخواهید که عضو شوند، محتوا را به اشتراک بگذارند و نظرات و نقدهای خود را بنویسند. همچنین می‌توانید یک فراخوان عمل (CTA) را در توضیحات کوتاه یا بر روی وب‌سایت پادکست خود قرار دهید. نگران نباشید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید که اثربخش‌تر باشد. با توجه به این که توضیحات پادکست در بسیاری از بخش ها و پلتفرم ها نمایش داده می شود، پس باید برای سئوی آن اقدامات مهم و مفیدی انجام دهید. به زبان ساده تر بگوییم؛ ارزش بهینه کردن این توضیحات بسیار زیاد می باشد.

مثلاً می‌تونی پیشنهاد بدی که اونا رو تو پادکستت معرفی کنی یا براشون یه لینک تو مقالت بذاری، هر چیزی که فکر می‌کنی براشون مناسبه. وقتی لیستت رو آماده کردی، باید تحقیق کنی و ببینی چطوری می‌تونی با تصمیم‌گیرنده‌های اون شرکت‌ها یا رسانه‌ها ارتباط برقرار کنی. این می‌تونه از طریق لینکدین یا شبکه‌های اجتماعی باشه، یا حتی از طریق آشنایان دور و نزدیک که شاید یه ارتباطی با اون‌ها داشته باشن. در حالی که قابلیت های تبدیل متن به گفتار گوگل در حال بهبود است، اما همیشه دقیق نیستند. به عنوان مثال، اگر یک پادکست کارآفرینی مانند The Side Hustle Show دارید، می توانید کلمات کلیدی مانند “Side Hustle”، “Print on demand” و “Affiliate Marketing” را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، پادکست سلامت و تندرستی مرحله نگهداری شامل موضوعات فرعی مانند «محبوب‌های سلامتی»، «تقلب‌های سلامتی» و «نکات تغذیه‌ای» است.

این پادکست نیز حاوی اطلاعاتی است که برای تمامی بازاریابانی که به نحوی با موتورهای جستجو در ارتباط هستند بسیار مفید خواهد بود. پادکست دارید؟ آیا رتبه بندی محتوای صوتی در Google را امتحان کرده اید؟ جواب این سوال رو کامنت کنید. به عنوان مثال، قسمت “7 راز برای فروش بلیط ”  به خوبی پادکست های دیگری، همچنین “7 بهترین کنفرانس بازاریابی 2020” یا حتی “چگونه می توان ثبت نام هایی با هزینه بیشتری را …” نیستند. تمرکز بر جالب بودن (به جای حجم جستجوی کلمه کلیدی) ممکن است رویکرد خوبی باشد زیرا همه تجربه کشف را دوست دارند. بنابراین، ایجاد بهترین پادکست در مورد یک موضوع معین و ایجاد یک پلاگین در ابتدا و/یا انتهای پادکست به کسب و کار منطقی است.

شما فقط کافیه که این ترندها رو پیدا کنید و با یکم جستجو (خیلی خودتونو اذیت نکنید! گوگل این امکانو براتون فراهم کرده) کلمه‌های کلیدی که می‌خواید رو پیدا کنید. چند پادکست محبوب و مفید به زبان انگلیسی شامل SEO Weekly Search Engine Journal Podcast Marketing Over Coffee و SEO That Matters هستند. قبل از آن که به سراغ نوشتن محتوا بروید، برای آن برنامه ریزی کنید و ساختار ایجاد نمایید. این اقدام به شما کمک خواهد کرد نتیجه نهایی کاملاً منطقی، قابل درک و پر مخاطب باشد. یکی دیگر از دلایلی که پادکست ها موفقیت آمیز هستند این است که لازم نیست مثل وبلاگ ها به همان اندازه ساختار یافته باشند.

این مهم است زیرا به پادکست کمک می‌کند تا مخاطبانی از افراد ناشنوا را پیدا کند، بنابراین این یک ملاحظات دسترسی است. به طور طبیعی، جستجو به روش شخصی که اطلاعات زیادی در مورد طاقچه نمی داند، راهی عالی برای یافتن موضوعات همیشه سبز است. به راحتی می توان از ایجاد موضوعات برای پادکست ناامید شد، به خصوص برای کسب و کاری که ممکن است خود را به پادکست وامی ندارد. اثر هنری برای صفحه نمایش Spotify توصیه می‌شود با وضوح بالا (3000 x 3000 پیکسل) باشد. Spotify یک اثر هنری را ارائه می دهد ژنراتور در وب سایت Anchor آنها (ثبت نام الزامی است). YouTube ممکن است محبوب‌ترین روشی باشد که مخاطبان به پادکست‌ها گوش می‌دهند (که توسط Spotify دنبال می‌شود).


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/