تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2023-05-26
18 راهکار کارآمد برای افزایش تعامل در اینستاگرام وبلاگ آکادمی راه
تا خود را دوباره به دنبالکنندگان خود معرفی کنید، به ویژه که شما دنبالکنندگان جدیدی به دست آوردهاید. این به دنبالکنندگان شما بینشی درباره کسبوکار و اینکه شما کی هستید میدهد. یک “روز در زندگی” را به عنوان یک ریل یا در استوریهای اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. اگر محصولات تولید میکنید، میتوانید به کارگاه بروید و بخشهایی از آنجا را به اشتراک بگذارید. در سالهای اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری جلب شده است. در دنیایی که اینترنت و فناوری به سرعت در حال گسترش است، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده است که نیازی به حضور در یک محیط کاری ثابت ندارند.
فریلنسری به عنوان یک سبک زندگی مدرن، آزادی عمل در انتخاب پروژهها و انعطافپذیری بالا را فراهم میکند. این روش کاری برای افرادی که به دنبال استقلال شغلی و درآمد بالا هستند، به یک گزینه ایدهآل تبدیل شده است. این فرآیند نه تنها باعث افزایش سودآوری میشود، بلکه با استفاده بهتر از ترافیک موجود، هزینههای جذب مشتری را نیز کاهش میدهد. معمولا در اینستاگرام طی یک بازه زمانی خاص از هشتگهای خاصی با موضوعات مختلف برای انتشار پست و استوری بهره گرفته میشود. شما میتوانید این هشتگها را شناسایی کرده و در صورت متناسب بودن آنها با موضوع پپج و اکانت تجاری خود، از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید.
طراحی اپلیکیشن مولتی پلتفرم
از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.
این مخاطبان افرادی هستند که احتمال بیشتری دارد با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و به آن تعامل داشته باشند. همچنین همکاری با اینفلوئنسرهایمرتبط با حوزهی فعالیتتان نیز راهکار موثری برای افزایش آگاهی از برندتان و جذبفالوورهای جدید است. برای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما باید با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. پاسخ به کامنتها، لایک کردن پستهای فالوورها و ارسال پیامهای خصوصی به کاربران میتواند باعث افزایش مشارکت و ارتباط عمیقتر با مخاطبان شما شود. تا چند سال پیش، تبلیغات در اینستاگرام بیشتر به صورت دستی و از طریق صفحات مختلف انجام میشد. اما در یکی دو سال اخیر، ابزار Promote به اینستاگرام اضافه شده که واقعاً کمک بزرگی به افزایش تعامل صفحات کرده است.
تأثیر افزایش تعامل در پست و استوری بر رشد پیج اینستاگرام
باید بخشی حیاتی از استراتژی بازاریابی تبلیغات اینستاگرامی شما باشد. ایجاد یک تقویم محتوایی و انتشار محتوا بهصورت منظم بر بالا رفتن آمار تعامل حساب اینستاگرام شما اثر میگذارد. توجه داشته باشید که افزایش بازدید پست اینستاگرام با میزان مشاهده آن در ساعات اولیه انتشار مطلب ارتباط دارد. بههمین دلیل لازم است که محتوای خود را در ساعات پربازدید روز منتشر کنید.
حتی میتوانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند. حتی میتوانید اطلاعات پستهای شبکه اجتماعی خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. استمرار و نظم در انتشار محتوا کمک زیادی به دیده شدن و افزایش تعامل اینستاگرام میکند. اگر میخواهید نظم را به خوبی رعایت کنید، بهتر است یک تقویم محتوا طراحی کنید که در آن مشخص باشد در چه زمانی قرار است چه محتوایی منتشر کنید. همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام میکند. از مهم ترین راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام انتشار محتوا به صورت منظم است.
انتخاب هشتگ مناسب برای اینستاگرام، باعث میشود که پستهای شما توسط مشتریان بالقوه بیشتری دیده شوند و در نتیجه تعامل با صفحه شما افزایش یابد. اما توجه داشته باشید که استفاده بیشازحد از هشتگها یا هشتگهای نامرتبط، ممکن است اثر معکوس داشته باشد. بهتر است هشتگهایی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای شما باشند و بهطور فعال توسط مخاطبان هدف شما مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین، میتوانید هشتگهای مخصوص برند خود را ایجاد کنید تا هویت برندتان را تقویت کنید.
نیاز است که بدانید نقاط درد مخاطب چیست، به چه چیزهایی نیاز یا علاقه دارد و در محتوای خود با کمک خلاقیت به آن پاسخ دهید. مسابقههای اینستاگرامی معمولاً شرایط سادهای دارند؛ مثلاً پاسخدادن به یک سؤال و فالوکردن پیج یا منشنکردن یک دوست و لایککردن پست. هنگام ساخت ریلز هم اینستاگرام برخی صداها و آهنگهای ترند را پیشنهاد میدهد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. یادتان باشد همهٔ آهنگها و صداهای ترند مناسب همه نیست؛ مثلاً گاهی یک صدا مختص مثلاً فروشندههای اینستاگرامی میشود و شما اگر بلاگر روانشناسی باشید، احتمالاً نمیتوانید مثل بقیه از آن ترند استفاده کنید. درست است که استوری موقت است و به اکسپلور نمیرود؛ ولی قسمت بزرگی از تعامل روزانهٔ مخاطبان با پیج شما از طریق همین استوری است.
همچنین، داستانهایی تعریف کنید که کاربران را با خود همراه کند؛ مثلاً تجربه یک مشتری از خرید یا معرفی محصول به شیوهای سرگرمکننده. فقط با دعوت از کاربران برای فالو کردن نمیتوانید تعامل خوبی داشته باشید. یکی از بهترین روشها برای این کار، استفاده از ابزارهای تعاملی مثل نظرسنجی در استوری است. این کار نه تنها خلاقیت کاربران را به نمایش میگذارد، بلکه شما را به دنیای فکری آنها نزدیکتر میکند.
مطمئن شوید که توضیحات شما با محتوای تصویر یا ویدیو همخوانی دارد. مطمئناً ایدههای زیادی برای بازی اینستاگرامی اختصاصی خودتان پیدا خواهید کرد. پیج visualcap@ تاکنون عملکرد فوقالعادهای در فشردهسازی دادههای سنگین به اینفوگرافیکهای جالب درباره مسائل و موضوعات اجتماعی مهم داشته است. استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...
بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. با آزمایش و بررسی نتایج، می توانید بهترین استراتژی محتوایی را برای کسب و کار خود پیدا کنید. هر چه تعداد افراد بیشتری با پست تان تعامل برقرار کنند، امکان دیده شدن پست تان افزایش خواهد یافت. کپشن ها میتوانند باعث افزایش ارتباط و صمیمیت بین شما و مخاطب شوند پس هر چه کپشن طولانیتری بنویسید مخاطب از شما شناخت بیشتری پیدا میکند و به مرور میزان تعامل مخاطب با شما افزایش پیدا میکند. به مجموعه ارتباطاتی که در یک صفحه اینستاگرام صورت میگیرد تعامل گفته میشود.
یکی دیگر از راه های بیشتر کردن نرخ تعامل کاربران انتشار محتواهای سریالی است. مخاطبان همواره منتظر ادامه محتوا میمانند و تعامل خود را با پیج بیشتر میکنند تا ادامه مطالب را از دست ندهند. برای بسیاری از افراد برقرار کردن ارتباط با یک شخص یا گروهی از اشخاص نسبت به برقراری ارتباط با یک پیج اینستاگرامی آسانتر است. پنهان شدن گردانندگان یک اکانت اینستاگرام پشت نام پیج تجاری تاثیر مثبتی روی مخاطبان نخواهد داشت. افزایش صمیمیت ادمینها با مخاطبان به افزایش اعتماد آنها به آنلاین شاپ شما، به رشد کسبوکارتان منجر میشود. آیا میخواهید بدانید پستهایتان در اینستاگرام چقدر مورد توجه قرار میگیرند؟ برای فهمیدن این موضوع، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی آیکون سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.
همچنین پاسخ دادن به کامنتها میتواند به روشهای مختلفی انجام شود. شما میتوانید به سادگی با یک پیام کوتاه از فالوور خود تشکر کنید یا حتی میتوانید نظرات آنها را با یک جمله تکمیل کنید. مهم این است که نشان دهید به کامنتهای آنها توجه کردهاید و نظرات آنها برای شما مهم است. محتواهای آموزشی مثل نکات کاربردی، دستورالعملها یا راهنماییهای مرحله به مرحله یکی از موفقترین انواع این محتواها هستند. محتوای انگیزشی و نقلقولهای الهامبخش نیز در دسته محتوای قابل اشتراک قرار میگیرند، چرا که احساسات مثبت و همدلی را در مخاطب برمیانگیزند.
برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما و نحوه همکاری می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید یا از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.
اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... خلاصه، هر حرفی که بتوانید خودتان، کارمندان یا مسئول شبکههای اجتماعی مستقیم با مخاطب بزند، نهفقط برای او جذاب است، بلکه باعث افزایش اعتماد مخاطب به شما میشود. هر قدر هم تکنیکها را رعایت کنید و ترفندها را به کار ببرید، تا وقتی که محتوا برای مخاطب جالب و مرتبط نباشد، تعاملی نمیگیرید.
- {
- به این صورت میتوانید با مخاطبانتان تعامل حداکثری داشته باشید. |}{
- نرخ تعامل نشان دهنده میزان تاثیرگذار پیج روی کاربران دیگر است. |}
- پس هرچه تولید محتوای خود را به سمت علاقهمندیهای مخاطبان پیج خود پیش ببرید میزان استقبال مخاطب هم افزایش مییابد. {
- همچنین 12 مورد از راهکار های بالا بردن تعامل اینستاگرام را هم بررسی کردیم. |}
- سعی کنید تا جایی که حریم شخصی و خصوصی شما اجازه میدهد اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار بدهید به عنوان مثال انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید.
- یادتان باشد استوری بار بزرگی از ارتباط با مخاطب و تبدیل او به مشتری را به دوش میکشد.
پس برای افزایش تعامل، استفاده درست از استوری و امکانات آن را به خاطر بسپارید. در ابتدای راه اندازی اینستاگرام اینگونه نبود و بیشترین تاثیر مربوط به لایک می شد. در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است. هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوا در فید تقویت شود و توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بیشتر خواهد شد. در نتیجه افزایش تعامل پیج، می توانید امیدوار باشید که نرخ بازگشت سرمایه نیز افزایش می یابد. دعوت مخاطبان به شرکت در مسابقات و چالشهای اینستاگرامی از طریق به اشتراک گذاشتن پستها باعث افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام خواهد شد.
از مثبتها تشکر کنید و نظرهایی را که تجربهٔ خوب خود را گفتهاند، در استوری بازنشر کنید. تصویر زیر اینفوگرافیک پیج بانک مسکن است که روشهای استعلام وضعیت اعتباری صادرکنندهٔ پیج را خلاصه کرده است؛ این پستی است که حسابی دستبهدست میشود. محتواهای محبوب بعدی، تصویرنوشتههایی هستند که حاوی سخن بزرگان، نقلقول، جملات جالب و توییت هستند. البته باز هم با رویکردی خلاقانه و اختصاصی خود سراغ این ترندها بروید تا یکی از هزارها نباشید.
هر از چند گاهی ویدیوهای لایو برگزار نموده و با مخاطبین پیج خود گفتگو کنید. با استفاده از لایو میتوانید به سوالات فالوورهای خود پاسخ داده و نظر آنها را راجع به پیج جویا شوید. این مورد هم میتواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فالوورها شود.
بسیاری از کسبوکارها با تدوین یک استراتژی هوشمندانه، از همین امکانات محدود برای افزایش فروش و تعامل با مشتریان استفاده میکنند. اینستاگرام به پلتفرمی شگفتانگیز تبدیل شده است که افراد در آن علاوهبر تصاویر جذاب خود، ویدیوهای کوتاه، گیرا و سرگرمکننده را با سایرین بهاشتراک میگذارند. بههمین علت در این مقاله به بررسی همه نکات لازم درباره سایز پست اینستاگرام میپردازیم، همراهمان بمانید.
سپس روی جذابیت پست ها و استوری های پیج مان با توجه به نوع دغدغه کاربر مورد نظر تمرکز کنیم و با توجه به اصولی که در این مطلب به آن اشاره کردیم میزانش را افزایش دهیم. به هر حال ارتباط یا تعامل در پیج اینستاگرام یک مسئله بدیهی می باشد. قطعاً که در پیج بیزینسی افزایش نرخ تعامل بسیار پراهمیت می باشد. در واقع ما سعی کرده ایم در راستای کسب درآمد در دنیای دیجیتال به شما راه های پولسازی در اینستاگرام را در دوره دیجیتال مارکتینگ آغازینو معرفی کنیم.
میمهای خلاقانه و بامزه علاوه بر اینکه باعث میشوند که کاربران پستهایتان را به اشتراک بگذارند، به شما کمک میکنند تا بهعنوان یک برند شوخطبع و سرگرمکننده شناخته شوید. البته، هنگام ایجاد میمها باید به فرهنگ و ارزشهای جامعه حترام بگذارید و از ایجاد هرگونه محتوای توهینآمیز یا آزاردهنده خودداری کنید. با به کارگیری استراتژیهای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما میتوانید فالوورهای بیشتری جذب کرده و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. هر یک از این استراتژیها میتواند تأثیر زیادی در موفقیت صفحه شما داشته باشد و باعث شود برند شما در این پلتفرم دیده شود. از تولید محتوای جذاب تا همکاری با اینفلوئنسرها، هر اقدام بهبود تعامل میتواند به رشد پیوسته شما در اینستاگرام منجر شود.
برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید.
{۵. استفاده از هشتگهای مرتبط
|}یک استراتژی و برنامه کامل برای تعامل در شبکه اجتماعی بدون شک به تمامی روابطی که در شبکه خود دارید کمک می کند . در ادامه به مهمترین موارد و اصولی اشاره خواهیم کرد که توسط آن می توانید نرخ تعامل و محبوبیت صفحه کسب و کار یا برندتان را در بین کاربران اینستاگرامی بالا ببرید. به عبارت دیگر، تعامل یا اینتراکشن همان مفهومیست؛ که بسیاری از کارشناسان بازاریابی شبکههای اجتماعی آن را به عنوان درگیری یا انگیجمنت اینستاگرام میشناسند. آنالیز تعامل در پستهای شبکههای اجتماعی، در نهایت به اندازهگیری انگیجمنت مربوط میشود. بررسی نرخ تعامل یا درگیری، کلید بهبود تلاشهای بازاریابی محتوای اینستاگرام شماست. تا از طریق تولید محتوا و مدیریت استاندارد اینستاگرام، اقدامات تعاملی مانند لایک کردن یا نظر دادن بر روی یک پست در شبکههای اجتماعی را افزایش دهند.
هرچه کپشن طولانیتر باشد، مخاطبین بیشتر با محتوای پیج شما آشنا خواهند شد. همین عامل، باعث افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرامی شما میشود. بسیاری از افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند، برای کسب اطمینان از اعتبار پیجهای فروشگاهی به قسمت بایو اکانتها سر میزنند.
اینفلوئنسرها دارای فالوورهای زیادی هستند و همکاری با آنها میتواند دسترسی شما به جامعه مخاطب جدید را افزایش دهد. البته این همکاریها باید با دقت و در راستای اهداف برند شما انجام شوند. نرخ تعامل اینستاگرام بر اساس تعداد فالورها و نسبت تعداد لایک، کامنت و سیو برای هر پست اندازه گیری می شود.
میمها، ویدیوها یا تصاویری هستند که بههمراه یک پیام متنی در شبکههای اجتماعی منتشر میشوند. در سالهای اخیر استفاده از میمها با هدف جذب مخاطب و برقراری ارتباط با پستها و استوریها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بیشتر کاربران، اینستاگرام را بهعنوان یک پلتفرم تصویری میشناسند. با وجود این نوشتن کپشن جذاب برای عکسها و ویدیوها میتواند بر افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام اثر بگذارد. استفاده از کپشنهای کوتاه، صمیمانه و کاربردی در جلب نظر کاربران به شما کمک میکند.
میتوانید از این استیکرها برای انجام نظرسنجی و آزمون استفاده کنید و یا اینکه دنبال کنندگان خود را وادار کنید تا از شما سؤال بپرسند و به این صورت با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. این گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش صمیمیت بین شما و مخاطب شده و کاربران بیشتری برای تعامل با شما ترغیب میشوند. فعالیت مستمر و هدفمند در Instagram میتواند بهترین ابزار برای کسبوکارهای مختلف به منزله برندسازی و ارائه خدمات و محصولات باشد. یکی از بهترین راهکارها برای ارتقاء جایگاه یک کسبوکار نوپا در بازار کنونی، افزایش تعامل در اینستاگرام است. مسابقات و قرعهکشیها میتوانند راهی بسیار مؤثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام باشند.
یا حتی نگاهی به محصولی بیندازید تا جامعه خود را هیجانزده کنید. قرعهکشیها شامل یک یا چند جایزه هستند و معمولاً نیاز به نوعی تعامل به عنوان بخشی از معیارهای ورود دارند. این میتواند شامل تگ کردن یک دوست، به اشتراکگذاری(شیر کردن) در فید یا استوریها، گذاشتن یک نظر(کامنت) و… باشد. این اقدامات تعاملات و درگیری(انگیجمنت) را برای حساب اینستاگرام برند افزایش میدهند.
پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با شکلی خاص پست کنید؛ به این صورت که هر اسلاید، ادامه اسلاید قبلی باشد. جالب است بدانید پست های کروسل به طور متوسط ۳.۱ برابر بیشتر از پست های معمولی مخاطب را درگیر می کنند. همچنین در سطح جهانی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند که حدودا معادل ۱.۰۱٪ است.
پیشنهاد میکنیم اطلاعات خود را هفتگی ثبت کنید و یک داشبورد در لوکر استودیو بسازید. برای اینکه بتوانید تاثیرگذاری و عملکرد هر نوع پست را مشخص کنید، یک تگ برای هرکدام تعریف کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
از هشتگهای مرتبط و جذاب در پستهاو استوریهایتان استفاده کنید تا محتوایتان به طیف وسیعتری از مخاطبان برسد. میتوانیداز هشتگهای خاص برندتان، هشتگهای مربوط به موضوع محتوایتان و هشتگهای ترند درپستهایتان استفاده کنید. همچنین میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف بهترینهشتگها را برای محتوایتان پیدا کنید. محتوایی که مخاطب را مجذوب خود کند، او را به تعاملوادار کند و عطش دیدن پستهای بعدی شما را در او شعلهور سازد.
این لینک